De incassoservice van Nadex

Onze incassoservice

In de ideale situatie lever jij een product of dienst, stuurt een factuur en de klant betaalt direct. Het liefst met iDeal. Perfect toch?
Zeker weten, maar dat is helaas niet de dagelijkse realiteit. Hier heb jij als zzp of mkb ondernemer last van.

Klanten denken een eigen betaaltermijn te kunnen opleggen of ze kunnen gewoon niet of niet helemaal betalen. Daarom hebben wij een aantal diensten die we jou aan kunnen bieden. Ons uitgangspunt is altijd dat we jouw debiteur met respect behandelen zodat ook een eventuele toekomstige relatie mogelijk is. Met stroop vang je immers meer vliegen dan met azijn.

Wat we voor je kunnen doen

Een goed debiteurenbeleid zorgt niet alleen voor een succesvolle inning van facturen, maar zorgt er ook voor dat er geen problemen met debiteuren ontstaan. Jammer genoeg is er bij ondernemers vaak te weinig kennis, tijd of aandacht voor. Hierdoor laat je geld liggen, lijdt jouw liquiditeir er onder en nemen klanten jou mogelijk niet serieus.

Nadex kan hierbij helpen. We kijken samen met jou naar de huidige situatie en welke verbeteringen we daar in aan kunnen brengen. We kunnen modellen aanleveren van betalingsherinneringen en aanmaningen die respectvol en tegelijkertijd heel duidelijk zijn. We adviseren over de termijnen die jij kunt hanteren en kunnen we jouw algemene voorwaarden verzorgen.

Inhoud tab

Als het jou ondanks veel moeite niet lukt om debiteuren tot betalen te krijgen, dan wordt het tijd om het debiteurenbeheer aan ons over te dragen.

We bespreken jouw debiteurenbeleid en voeren dit stipt uit. Als je jouw administratie door ons online laat uitvoeren, dan heb je er helemaal geen omkijken meer na. Zo niet, dan maken we afspraken over de aanlevering van gegevens.

Helpt het debiteurenbeheer niet, dan kunnen we eventueel tussen de debiteur en jou en/of het gehele incassotraject voor je verzorgen.

Het kan zijn dat met een goed gesprek tussen de debiteur en jou problemen kunnen worden opgelost. Dit soort gesprekken kan voor, tijdens of na het buitengerechtelijke incassotraject worden gevoerd. Voor een goed gesprek is het nooit te laat.

Wij kunnen jou daarin ondersteunen door te bemiddelen. Wij nemen de communicatie met de debiteur over, nodigen jullie voor een gesprek uit bij ons op kantoor en leiden het gesprek. Soms is het nodig om meer gesprekken te voeren en dat is natuurlijk geen probleem. Het gaat er uiteindelijk om dat de vordering wordt  voldaan en dat jullie eventueel weer samen verder kunnen in jullie zakelijke relatie.

Bemiddeling heeft niet altijd het gewenste effect. In dat geval zul je het buitengerechtelijke of gerechtelijke incassotraject in gang willen zetten. En dat verzorgen we graag voor je.

Debiteurenbeheer heeft niet jammer genoeg niet altijd het gewenste effect. Klanten kunnen gewoon vergeten om te betalen, ze kunnen niet of niet helemaal betalen en soms willen ze niet betalen. In die gevallen is het opstarten van het buitengerechtelijke incassotraject nodig. Wij hebben verschillende manieren om jou hiermee te helpen.

Als  je een dossier aan ons overdraagt zullen we jou altijd om meer informatie van de klant vragen. Denk hierbij aan ‘wie is de klant’, ‘hoe was zijn houding naar jou of jouw medewerkers toe’ en zijn er problemen geweest’. Hierdoor kunnen we een strategie bepalen die het beste bij die debiteur past. Vaak zullen we eerst contact met de debiteur proberen op te nemen. Dit kan telefonisch, per mail of per whatsapp. In heel veel gevallen zal dit eerste persoonlijke contact voldoende zijn om de debiteur te laten betalen of om een betalingsregeling af te spreken.

Helpt dat niet dan worden brieven gestuurd. We zullen hoe dan ook alles doen om er voor te zorgen dat jouw debiteur overgaat tot betalen.

Uit onderzoeken blijkt dat persoonlijk contact met debiteuren vaak een positief effect heeft. Hierdoor ontstaat sneller het besef dat het menens is en dat betaald moet worden.

Vaak wordt tijdens een huisbezoek of kantoorbezoek duidelijk waarom niet betaald kan worden en of er andere verhaalsmogelijkheden zijn.

Terplekke kan ook contant betaald worden of een betalingsregeling worden afgesproken. Niet alleen jij, maar ook de debiteur krijgt altijd een verslag van het gesprek en een eventueel afgesproken betalingsregeling.

Gelet op de kosten van een debiteurenbezoek zal niet elke vordering hiervoor in aanmerking komen.

De gerechtelijke incasso is het laatste middel om een debiteur te dwingen om jouw vordering te voldoen.

Voordat je een gerechtelijke procedure bij ons opstart krijg je van ons helder  advies over de slagingskans van een dergelijke procedure. De kosten hiervan zijn namelijk niet gering en het is niet altijd even duidelijk hoe groot de slagingskans is.

Wij verzorgen het hele traject. Van dagvaarding tot en met de uitvoering van het vonnis door de deurwaarder. Elke stap overleggen we met jou.

NO CURE - NO PAY

Voor het buitengerechtelijke incassotraject hanteren wij in in beginsel het no cure – no pay principe. De kosten voor dit traject worden bij de debiteur in rekening gebracht. De hoogte van deze kosten worden voor consumenten bepaald door de WIK. In deze wet is een staffel opgenomen. Dit zijn de bedragen die een consument maximaal in rekening mogen worden gebracht. Voor B2B vorderingen geldt de WIK als basis, maar je mag met jouw klanten andere afspraken over maken.

Als verhaal bij de debiteur niet slaagt of je wilt de buitengerechtelijke incassoprocedure afbreken, dan brengen we jou  € 29 exclusief btw in rekening.

Voor alle andere diensten geldt dat we een offerte uitbrengen naar aanleiding van een gratis intakegesprek.

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Gratis intakegesprek

Als je overweegt om (vaker) gebruik te maken van incassoservice dan maken we graag een afspraak voor een intakegesprek. Dis is helemaal gratis.

Het gesprek duurt ongeveer een uur en is bij ons op kantoor of een locatie van jouw keuze binnen een straal van 30 kilometer rond Oldenzaal.

Tijdens dit gesprek komen verschillende onderwerpen aan bod op basis waarvan we jou een offerte uitbrengen.

Ik wil graag meer weten

We drinken graag een kop koffie met je

Zullen we jou bellen voor een afspraak?

Waarom Nadex?

Onze bestaande klanten waarderen onze aanpak. Laagdrempelig en no-nonsens. Een afspraak op korte termijn is geen enkel probleem.

Omdat wij begrijpen dat jij als (startende) ondernemer een drukke agenda hebt, werken wij met flexibele tijden. Afspraken zijn mogelijk tussen 07.00 uur en 22.00 uur op maandag tot en met vrijdag. Op zaterdag is dit mogelijk tussen 09.00 uur en 19.00 uur.

Veel gestelde vragen

Nadex is er voor jouw gemak. Wij vinden het niet alleen belangrijk dat jij als ondernemer kunt doen waar jij goed in bent, maar ook dat onze diensten betaalbaar zijn. 

Een afspraak met ons hoeft jou geen omzet te kosten omdat we een afspraak maken waar en op een moment waarop dat jou het beste uitkomt. 

Ja, dat klopt. Je krijgt van ons altijd een factuur. Heb je geen factuur ontvangen? Stuur ons dan even een berichtje, want dan gaat er iets niet goed.

Je krijgt van ons per email een factuur. Hierin staat een link naar de online omgeving waarin je jouw facturen kunt terugvinden. In de online omgeving kun je er voor kiezen om de factuur per iDeal te betalen. Hoe gemakkelijk is dat? Daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon het factuurbedrag via de bank overschrijven.

Dat verschilt per dienst. Maar je krijgt van ons in principe 1 x per maand een factuur waarop alle diensten en werkzaamheden staan gespecificeerd. Dat is wel zo praktisch.

Onze betaaltermijn is standaard 14 dagen.

Onze algemene voorwaarden vind je hier.

Als je daar een vraag over hebt geven we natuurlijk graag uitleg. Het contactformulier vind je hier.

Ja. Het eerste uur krijg je van ons. Gratis en voor niks. In het kennismakingsgesprek horen we graag meer over jou en jouw bedrijf. We vertellen over onze diensten en we kijken samen naar wat wij voor jou kunnen betekenen.

Wij vinden jouw privacy erg belangrijk. Daarom besteden we veel aandacht aan de beveiliging van jouw gegevens. Deze zullen door ons ook nooit aan andere partijen worden doorverkocht.

Meer lezen kan in onze privacyverklaring.

Dat kan. Neem in dat geval vooral contact met ons op en dan kijken we samen hoe we jou verder kunnen helpen. 

We beginnen altijd met een intakegesprek. Dit is gratis.

Tijdens dit gesprek bekijken we jouw wensen en krijg je uitleg over onze diensten.

Naar aanleiding van het intakegesprek krijg je van ons een offerte met een plan van aanpak. Zodra je deze en een kopie van onze algemene voorwaarden hebt ondertekend gaan we van start.